WIADOMOŚCI

Bolid Verstappena nie doznał poważnych uszkodzeń w Azerbejdżanie
Bolid Verstappena nie doznał poważnych uszkodzeń w Azerbejdżanie
Wypadek kierowcy Red Bulla nie będzie wiązał się ze zbyt dużymi konsekwencjami, przynajmniej jeśli chodzi o odbudowę samochodu RB16B. Nadwozie bolidu nie zostało uszkodzone, a jedynymi elementami, które będzie trzeba wymienić, są lewe tylne zawieszenie oraz przedni "nos".
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg

Max Verstappen w końcówce wyścigu o GP Azerbejdżanu zaliczył potężnego dzwona na prostej startowej. Spokojnie liderujący Holender przy prędkości ponad 300 km/h nieoczekiwanie stracił kontrolę nad swoim pojazdem z powodu eksplozji lewej tylnej opony. 23-latek wówczas był już tylko "pasażerem" i z dużym impetem uderzył w bandę.

Jednakże mimo groźnie wyglądającego wypadku - Verstappen może mówić o dużym szczęściu. Po pierwsze, ostatecznie nie stracił prowadzenia w klasyfikacji generalnej kierowców, po drugie, jego bolid nie doznał tak poważnych uszkodzeń, jak na początku mogłoby się wydawać.

Jak donosi włoski Motorsport, w samochodzie Holendra zaobserwowano uszkodzenia tylko lewego tylnego zawieszenia oraz przedniego "nosa". Najważniejsze z punktu widzenia Red Bulla jest jednak to, że nadwozie zostało nienaruszone, gdyż ewentualna modyfikacja tego elementu mogłaby się wiązać z dość dużymi kosztami.

Włoski serwis informuje również, że uszkodzenia w bolidzie Verstappena są znacznie mniej poważne niż w przypadku Lance'a Strolla, który także z powodu awarii lewej tylnej opony rozbił się na torze w Baku.

Warto też dodać, że jeśli w samochodzie RB16B pojawią się jakiekolwiek kłopoty ze skrzynią biegów, to oczywiście stajnia z Milton Keynes będzie mogła ją bezkarnie wymienić przed GP Francji.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

1 KOMENTARZ
avatar
Reseller

14.06.2021 08:36

0

A jest tylny "nos"?


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się

DO

GP Hiszpanii

30.05 - 01.06

ZOSTAŁO

es
3DNI
12GODZ
14MIN
26SEK

30.05

/PIĄ/

#1 trening

#2 trening

/ 13:30 - 14:30

/ 17:00 - 18:00

31.05

/SOB/

#3 trening

kwalifikacje

/ 12:30 - 13:30

/ 16:00

01.06

/NIE/

wyścig

/ 15:00

Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl
Czy format z obowiązkowymi dwoma pit-stopami poprawił widowisko w czasie GP Monako?
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA, a zastosowanie mają Polityka prywatności oraz Warunki korzystania Google.
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA, a zastosowanie mają Polityka prywatności oraz Warunki korzystania Google.